Sunday, July 06, 2008

Just när man trodde man sett allt


Det blev även en lördagskonsert för Babban. Slug som få sattes jag av på Korsvägen vid 17.50. Knallade bort till Ullevi och smög mig oskyldigt, obemärkt, in i kön långt fram. Två minuter senare släppte de på och jag höll vänster för där fanns luckan på fredagen. In i fållan och sen tassandes ända fram, mellan sittande fans, där min kompis satt som hade köat sedan strax före lunch. Jag fick lov att hålla lite låg profil, och gömma handen i fickan. Alla andra i fållan hade förstås spritpennenummer på händerna. Jag höll mig bredvid 21:an.

Sedan satte det igång och svetten sprutade, benen värkte, armarna satt fast, fötterna bad om nåd. Men jag studsade lyckligt lyckligt vidare.

Det var fest igår igen. Och när fredagens avslutningslåt American Land tonade ut och Bruce introducerade bandet och klockan var 23.45, då var jag säker på att det var över. En utmattad Bruce tog Miami Steve i hampan och tackade publiken. Steve får syn på ännu en skylt om en önskelåt och han pekar och plirar mot Bosse. Bruce skakar på huvudet, det är slut. Han är färdig. Trött. Tar av sig gitarren, tackar än en gång.

Jag plockar mentalt ihop det jag spritt ut och förbereder mig för att lämna Ullevi och E Street Band och Bruce, för förmodligen sista gången.

Det är då han drar igång Twist And Shout.

3 comments:

Anonymous said...

Kontorsråttan som stod lite längre bak där på planen kan inte göra annat än att hålla med Babsan om allt....
Det var magiskt!

Och publikens gensvar på Twist and shout måste ha hörts ända till alla andra arenor som the Boss har varit på och kan tänkas besöka i framtiden med ett tydligt budskap: Det är i Göteborg och på Ullevi som Bruce är som bäst!

och det finns väl ingen roligare träning för gäddhänget än armarna över huvudet i tre timmar????

Anonymous said...

Hehehehehehehehehehehehehehe fy-fan-vad-du-e-skyldig-mig
Men min andra kompis, Leila, som stod naglad precis vid fötterna på honom...hon blir alltid insläppt INNAN alla andra på order av Bossen själv. Men det e ett previligium man har om man sett 100...

Lisa and Anders said...

Jag har sett 8! När ska han uppmärksamma det?