Monday, October 20, 2008

Helgsummering!



Vi har haft en jätteskön helg, vilsam på gränsen till uttråkad på lördagen, men social och glamorös på söndagen.

Men vi börjar väl med fredagen?
Våra grannar en gata upp kom över på en kycklinggryta och några flaskor vin efter det att vår och deras son testat sin utrustning på hockeyskolans bytarkväll. Vid midnatt insåg vi att barnen nog var lite möra, och att det är en dag i morgon också, varpå vi bröt upp, diskade och gick och lade oss.
På lördagen utsatte jag mig och sonen för två promenader till den lokala livsbutiken. Det är båda barnens favoritsysselsättning, och jag behövde röra lite på fläsket så det var bara att ta på regnställen och bege sig iväg. Somnade i skedposition med dottern i dubbelsängen efter att hela sångboken klarats av.

Tur att söndagen dök upp med lite glamour! Storkusinen fyllde år och bjöd på bellinis, musselpasta och prinsesstårta. Själv hade jag fixat med skjuts dagen innan och tog en skvätt söndagsvin. Det medförde att löpningen igår kväll fick stryka på foten, men jag blev glad när jag läste i morgontidningen att forskning har visat att det är viktigare med vänner och socialt liv än att kroppen är i god fysik när man blir äldre.

Det stod inte hur gammal.

Men vem vill chansa?

1 comment:

Anonymous said...

help me.