Thursday, October 16, 2008

Sladdproblem


När sonen fyllde åtta förra veckan fick han bland annat en högtalargris att ha på sitt rum. Sedan får han låna en iPod av oss och koppla in BWO och Darin och vad det nu är han lyssnar på med förbehållet att inte spela allt för högt.

Han blev väldigt glad för grisen, men inte lika glad när vi upptäckte att vi fått en amerikansk kontakt på sladden. Födelsedagsglädjen grumsades något, men jag lovade att fixa det så snabbt jag kunde. Traskade därför tillbaka till butiken med sladden i måndags och de tittade lika förvånat på kontakten som vi hade gjort.

- Den här funkar ju inte, sa hon i kassan.

- Nej, just det, svarade jag.

Hon lovade att kolla med de andra butikerna (i Stockholm) för de hade inga fler högtalargrisar i butiken. Några timmar senare ringer hon upp och undrar om sladden sitter fast i en transformator. Jag säger att det gör den. Hon säger att då kan jag bara ta den senare delen av sladden och gå till Claes Olsson och köpa en ny. Så ersätter de mina utlägg sedan.

- Det tyckte de i Stockholm var enklast,
säger hon hurtfriskt.

- Ja det kan jag tänka mig att de tyckte,
svarar jag. För då slipper ju de gå till Claes Olsson och lägga ut pengar och fixa med kvitton. Jag tycker att det är enklast om de skickar en ny sladd till er och så kommer jag och lämnar den gamla.

- Jaha. Jaha ja, men då gör vi så, svarade biträdet lite pafft.

Då kände jag att jag nästan axlar rollen som pappas flicka med den äran. Så himla svårt är det inte att vara stökig kund. Nästan bara kul.

2 comments:

Anonymous said...

Är det inte lite Audi-läge (för det var väl Audi som inte hade alla getterna hemma när det gällde servicen, eller???).

Sverker på SVT har en klockren arvtagare i Babsan den dag han väljer att skicka ner sig själv i pensionärssoptunnan!!!!

Lisa and Anders said...

Ja det kanske är en karriär efter denna...?