Tuesday, May 30, 2006

Big Time Loser

Ibland blir det så tydligt. Jag går till jobbet varje dag och missförstå mig rätt – jag älskar mitt yrke. Men jag, som inte vinner guldägg eller guldlejon eller ens guldnycklar, jag är egentligen inte med i matchen.
På vår byrå sitter vi och inspireras av bra reklam på nätet, i tidningar, på TV. Vi diskuterar, sågar, hyllar och i vissa fall dreglar. Sen skapar vi – skit.

Och vi vet om det. Ändå kallar vi oss reklammakare och jag tror att de som inte jobbar i den här branschen kan tycka att vi har det ganska gott. De kanske till och med fått för sig att vi är framgångsrika. Då vill jag här och nu förgöra den illusionen.

Vi är, som min copykollega uttryckte det, de största av förlorare. De som varje dag vill någonstans, men som sitter fast i sorgliga broschyrproduktioner och införsäljningsfoldrar mot återförsäljare.

”Big Time Losers. Det är du och jag.”

Så, då vet ni. Om ni någonsin trott något annat.

No comments: