Friday, May 26, 2006

Ensam hemma utan förpliktelser

Sambo och två barn ska till Maxi och handla helgmaten. Jag blir lämnad ensam hemma utan förpliktelser. Det här är, och om det är vi ense min sambo och jag, veckans höjdpunkt. En timme i lugn och ro.

Så vad ska jag göra? Sova? Läsa Offside? Läsa boken om Storytelling eller den om Hillary Clinton? Jobba en stund? Plocka undan, diska eller bädda? Slösurfa? Börja med maten känns förnuftigt, men det är liksom inte tanken med en timma ensam hemma utan förpliktelser.

Tick tack. Klockan går, måste bestämma mig.

Om en halvtimme kommer jag fortfarande sitta här, läsa om Sverige-Finland och fundera på vad jag ska göra. Om 55 lämnar jag 0-0-matchen för att ta itu med disken.

What a waste. Jag går och lägger mig. Ska bara bädda barnens sängar och skura toaletten först.

42 minuter kvar.

No comments: