Monday, June 02, 2008

5

Pirr pirr. Bara fem dagar kvar.

Tills dess roar jag mig med att smälta bort i värmen, baka både äppelmuffins och kärleksmums till sonens fotbollsmatch i morgon då jag ska regera i kafét. Det är bra att låta tankarna röra sig så lite som möjligt. Då slipper man nämligen tänka på:

Zlatans knä, Allbäcks målform, Ljungbergs revben, Mikael Nilssons vänsterfot, Andreas Isakssons matchoträning, Elmanders fot, Linderoths kondition, Anders Svenssons dipp och Alexanderssons hela kropp.

Har jag glömt någon?

Som vanligt inför ett stort mästerskap känns det både spännande, förväntansfullt - och ganska oroligt. Matchen igår missade jag på grund av att Com Hem valt att hacka av en kabel i området lagom till avspark. Vi får se det som ett nybörjarmisstag. Om det händer igen, låt säga från 7 juni, vet jag några som ska få sina fiskar varma.

Det medförde dessutom att jag inte kan skriva om matchen. Jag har endast andrahandsinformation och sådan ska man inte förlita sig på.

Pirr pirr. Snart kör vi.

No comments: