Monday, June 09, 2008

Vad hände?

Min son som fyller åtta senare i höst har nu fått slå sig fri. Han har delat rum med lillasyster hela sitt liv och trivts väldigt bra med det ska sägas. Lite mörkrädd har han krupit ner i hennes säng när det blåser och viner som mest utomhus, tätt intill och med sin gris i hårt grepp.

Nu har vår käre polack fogat och slipat och målat och tapetserat ett riktigt tonårsrum på källarplan, klart för inflyttning. Mr Buzz och jag har släpat sängdelar och garderober tre våningar upp och tre våningar ner. Nu har rummet dock tagit form, med Elfsborgshalsduken över en stolsrygg och mobiltelefonen (min gamla) på sin alldeles egna hylla som han slipper dela med någon.

Men med eget rum kommer även andra saker. Som att plocka fram skolkatalogen, slänga sig på överkastet med grannkompisen och prata om vilka tjejer som är snyggast i varje klass. (Inte för att jag tjuvlyssnar...)

Så här sitter jag alldeles själv och tittar på Rumänien-Frankrike.

No comments: