Tuesday, September 09, 2008

Elaka mamman

Jag var med min femåring på vaccination igår morse. Hon var väldigt modig och ryckte bara till lite när sprutan stacks in, i övrigt var hon mest intresserad av att välja klistermärken. Det blev en häst och ett rött hjärta.

På eftermiddagen, när vi (eller inte så mycket jag) hämtat på dagis var hon varm och slapp. Hon ville mest lyssna på Nils Karlsson Pyssling i iPoden, nerbäddad i sitt rum. I morse när vi vaknade var hon fortfarande lite varm och inte speciellt alert. Vi petade i henne lite flytande alvedon, ett glas äpplejuice, kammade håret.

Det kändes inte bra att ta henne till dagis idag. Vi tror att hon piggnar till strax, men ändå. Jag har mobilen bredvid mig och sitter bara och väntar på det där frökensamtalet.

Jag hämtar tidigt idag hur det än blir, säger mig mitt samvete.

No comments: