Wednesday, September 24, 2008

Jane Austen Book Circle

Jag är med i en bokcirkel!

Inte en sådan där ledsen historia på Medborgarskolan i ljusrörsbelysning och med kaffe i engångsmugg.

Nej den här bokcirkeln är något utöver det vanliga. Första träffen hade vi på Björns Bar, bara en sådan sak. Getostbakelser, anklevermousse, champagne. Kunde man beställt. Vi nöjde oss med lite chardonnay.

De första böckerna vi ska ha läst ut om...låt se nu... en vecka... är Det var vi som var Mulvaneys av Joyce Carol Oates samt Den ryske vännen av Kajsa Ingemarsson.

Nästa vecka ska vi summera dem tillsammans för att sedan hugga in i del två av bokcirkeln. För att inte avslöja för mycket så kan jag ändå låta undslippa mig att upplägget kommer att se ut på det sättet. En kritikerrosad klassiker och en på bestsellerlistan. Typ. Jag har...ojdå... bara kommit 124 sidor in i Mulvaneys, av 542. Det blir några sena nätter framöver.

Hela sovrummet är fyllt av små post-it-notes i olika färger. Men nu hinner jag inte berätta mer om det, jag måste återgå till läsningen.

No comments: