Wednesday, July 05, 2006

Livet vid 82

Dagens minne måste vara när farmor, 82 år gammal, i förmiddags spelade Pokémon med barnen. Detta helt obegripliga kortspel med ungefär hundratusen osympatiska djur eller vad det ska föreställa, olika krafter, liv, styrkor och allt vet vad.

Barnen älskar det och farmor verkade ganska road. Man kan bara hoppas att man blir på det där självklart nyfikna sättet. 82-år-och-klart-att-vi-ska-spela-Pokémon.

Själv kommer jag att ha en paradvåning där jag samlat mina kvinnliga änkevänner. Vi bor i kollektiv och dricker svartvinbärslikör och spelar på travet. Ibland kommer barnen och barnbarnen och hälsar på. Då sjunger vi lite för högt, äter tapas och svär som borstbindare. För om jag inte blir nyfiken, klok och självuppoffrande ska jag nog passa på att bli super-ego som gammal.

5 comments:

Anonymous said...

Låter kul, boka ett rum åt mig i kollektivet, så tar jag med inredningstidningar och cigariller.

Lisa and Anders said...

Det är bokat och klart. Du får jungfrukammaren (med egen ingång)!

Blancaflor said...

Schysst att man far röka! Jag anmäler också mitt intresse.

Anonymous said...

Änkor? Vad vet du som inte jag vet? Jag blir lite rädd...

Lisa and Anders said...

Hehe beware of the svarvinbärslikör... Kul att vi redan är tre, fler är välkomna. Vi ska ha Götets största paradvåning.