Tuesday, July 04, 2006

Schwartz mot Ronaldinho.


Jag spelade fotboll med min 6-åring på en gräsplan i närheten av där vi bor. Tidigare har vi lite skämtsamt kallat honom för "vår lille Schwartz" efter vissa likheter i brutal spelstil. Å andra sidan klagar han inte när han åker på en kyss heller.

I alla fall. Vi kör först till sex mål. (En kompromiss, jag ville köra till fem, han till nio.) När det står 3-1 till mig kommer det första gula kortet, han springer in i mig i full fart, just som jag ska tunnla honom, med armbågen rakt in i höftbenet. Det gör skitont.

5-5 och det är otroligt spännande. Jag fintar honom, tar ett par steg förbi. Då kommer han fräsande bakifrån som en ilsken bålgeting med fyrtio dobbar (om vi hade haft skor, jag har tagit vissa försiktighetsåtgärder) och klipper båda hälsenorna.

Rött kort. Och vad gör han?

Går av och byter in Ronaldinho.

1 comment:

Anonymous said...

Vad ska han göra med en sådan mor? Själv var hon som en jordfräs...