Tuesday, November 13, 2007

Varulvsvalsen + E H M = gråtkombo

Låt mig säga så här:

Den något osannolika kombinationen Extreme Home Makeover på TV3 och pocketboken Varulvsvalsen av Sigge Eklund tog form i soffan igår kväll.

Det är något med det där skräpprogrammet som gör att tårkanalerna garanterat flödar över, naturligtvis alltid i det förutsägbara skedet när familjen kommer hem och prisar teamet bakom förvandlingen.

Igår kom Extreme Home-familjen hem just som jag fått svårt att ta jämna andetag i boken. Boken skildrar några månader i anhörigas liv runt en narkomans återfall. Den går inte att släppa, lite som knark antar jag. Och kombinationen av dessa båda känslotriggers var såklart usel.

Hulkade lite för mig själv innan jag släckte ljusen och satt en stund i soffan i mörkret.

Nästa gång läser jag under en palm.

2 comments:

Anonymous said...

En stilla undran... planerar du fortfarande att åka ut till flygplatsen redan på lördagkvällen?

Lisa and Anders said...

Jag kommer med största sannolikhet att hålla mig till gruppen... Men visst var det skönt att "få" ett extra dygn..?