Wednesday, November 07, 2007

Världens smartaste vakt

Här ligger jag i soffan och fulsurfar på min laptop via okänd grannes bredband. Jag har varit så smart att jag lade in ett fjortonsiffrigt lösenord på vårt egna trådlösa bredband, när vi installerade det för 1,5 år sedan.

Just det.

Problemet är förstås att jag inte har en susning om vad lösenordet börjar på, slutar på eller vilka tolv siffror det är i mitten. Tur då att grannarna håller sitt öppet. Om jag ligger alldeles still i soffan, med datorn på knäet och en kudde under rumpan funkar det utmärkt.

Vi dricker te, lyssnar på The Killers och småspanar på Inter-CSKA Moskva.

Och fulsurfar.

2 comments:

Anonymous said...

Jag har hört att det finns fler som fulsurfar… :-|

Lisa and Anders said...

Jasså minsann... Får den personen också sitta lite knöligt och obekvämt stilla i soffan..?