Monday, April 07, 2008

Allsvenskan igång

Igår vann Blåvitt med 4-1 mot Örebro, ikväll vann Elfsborg mot AIK med 3-0. Det betyder att den allsvenska glädjen står högt i tak hemma hos oss. Sjuåringen fick tillåtelse att sitta i soffan och se matchen på Canal+ och mumsa leverpastejmacka, fast han hade borstat tänderna.

Jag såg inte matchen igår så den har jag svårt att kommentera, men kvällens utskåpning på Borås arena tänkte jag tala lite om. Borås stolthet Elfsborg gick ut och spelade mot Solnas motsvarighet AIK. Eller ja, de spelade mot klubbnamnet AIK, inte så mycket mot klubblaget AIK. Jag har sällan sett AIK så tandlöst och taffligt, men Elfsborg gjorde en bra match likväl.

Ishizaki visade varför han är så dyr i Drömelvan och Avdic levererade. Joakim Sjöhage hade först färgat håret på salong och sedan bjöds han på en toppning av både Nils-Eric och målvakt Öhrlund vid 2-0-målet. Det var riktigt underhållande och om jag skulle tippa om serien så skulle jag sätta Elfsborg högre än 6:a och AIK någonstans i regionen noll poäng, noll mål.

Det blir väl strax över Kålltorp.

No comments: