Tuesday, May 13, 2008

Lite shopping att klara av innan fredag

De vet nog inte att två katter har smugit sig in bland hermelinerna. På fredag ska jag och en vän mingla i gräddan av Göteborgs nattliv. Inte mindre än tre evenemang ska klaras av och innan läggdags.

Så här har det gått till:

När jag jobbade på ett ännu lite fränare ställe hamnade jag i något gräddregister där jag titt som tätt blir inbjuden på prylar som Davis Cup-mingel på Park Avenue (startade kl. 01.30) och invigningar av diverse olika slag. Jag brukar låta mig imponeras av inbjudningarnas sammetstryck och de glansigt präglade bokstäverna, men låta det stanna vid det. Mest för att de brukar gå av stapeln närmare den tid det är dags för mig att gå upp, än den tid jag går och lägger mig.

Den här fredagen råkade det däremot slumpa sig så att vi har lite mingel på jobbet från kl.17. Så när inbjudningen till invigning av Push takterrass dök upp tänkte jag att det var dags att slå till.

Nu har två små tanter hamnat på stadens mest åtråvärda gästlista och de våndas lite över att 1, de inte vet så mycket om Amir Chamdin som är det stora dragplåstret och 2, dresskoden är Sommar på Rivieran.

Vi vet dock fortfarande hur man dricker en P2.

5 comments:

Anonymous said...

P2 är väl lite -04? På push är det nog nåt dyrt man ska dricka, champagne från Frankrike kanske?

Lisa and Anders said...

Hehe det var just det jag menade... Vi vet hur det var på Bryggeriet -94.

Men champagne från Frankrike låter också gott;)

Anonymous said...

aahh.. ironi..

Katie H said...

Vilken störtskön blogg.

Kommer definitivt och hälsar på igen.

Lisa and Anders said...

Kul! Du är välkommen.