Friday, August 08, 2008

Japan i da house


Vi gillar ju det där med teman i vår familj. Eller om sanningen ska fram så är det väl mest jag.

Igår hade vi Japanafton hemma hos oss. Vi introducerade sushi för barnen vilket de inte direkt jublade över, men teriyakilaxen och riset gick visst ner. Om inte så fort med ätpinnar, men det var ju premiär.

Sedan såg vi Min granne Totoro och den tyckte vi om alla fyra.

Även om jag tyckte mig se att Mr Buzz mest ägnade sofftiden åt sudoku.

Men så länge han håller sig till temat antar jag att det är okej.

4 comments:

Mimmi said...

Låter smaskigt!! Idag har jag varit på ICA Fokus och inhandlat Furikaka, sesamolja, mirin och annat roligt så det blir japansk matlagning här hemma också:)!

Anonymous said...

Nu har jag skaffat En halv gul sol. Har du köpt Skugga?
Hälsn från 08:an, idag 080808

Lisa and Anders said...

Smaskigt var ordet sa Bull;)

Kul att du köpt boken! Då får jag skämmas, nej inte köpt "skugga" än men får se till att göra det. Grattis på 08-dagen;)

Anonymous said...

Tack så mycket! Detsamma!