Wednesday, June 14, 2006

Cable guy - where art thou?

Fan fan fan. Kom hem igår och skulle sätta på Frankrike-Schweiz som fond till mitt pannkaksstekande. Vad händer? Ingen signal eller mottagning eller något annat för den delen. Bara en snöig bild. Mitt under brinnande VM.

Sambon var på vift igår kväll så jag petade lite i sladdarna och stängde av, satte på, spanade på kabeln som löper på fasaden (jag tror att den är till TV:n) till jag helt enkelt gav upp och läste resultaten på webben.

Men faktum kvarstår; den största spänningen inför torsdagens match är inte längre om Kim får spela, om vi äntligen lyckas göra ett spelmål, om Mellbergs uppspel kommer att gå som på ett snöre längs marken till Ljungberg eller om någon lyckats klippa av Chippen sin fjolliga tofs. Nä nu koncentreras hela nervanspänningen till om vi över huvud taget kommer att få någon bild.

4 comments:

Anonymous said...

Aj, aj, aj... bådar intet gott. I värsta fall är ni säkert välkomna till Poffes föräldrar, dom har också en stor platt tv, fast den funkar. Pappa Martin hade hela kylen full med öl så jag går dit iallafall.

Anonymous said...

Kan jag också komma till Poffes föräldrar, eftersom jag var inbjuden till Barbara...

Anonymous said...

Ni är alltid välkomna ut i överklassförorten - här funkar tv'n fiiiiint. Dansk öl kan hämtas upp ur källaren på beställning.

Lisa and Anders said...

Vilken massa trevliga vänner som bjuder både på sin egna och andras öl. Det uppskattas!
Men som sagt, TV:n funkar, men om erbjudandet kvarstår kommer jag gärna till slutspelet.