Wednesday, February 20, 2008

Fylleri fyllerår


Min dotter fyller fem om en dryg vecka, så nu är det presentjakt för hela slanten. Det enda hon kan komma på som hon önskar sig är två hårda plastbebisar, en prins och en prinsessa. Och med tanke på att det enda hon önskade sig i fyraårspresent var en studsboll (vilket jag avfärdade och istället satsade på STORA och dyra saker, som väl alla ungar vill ha?) och besvikelsen var total för att hon fick allt, utom det enda hon önskade sig, så lovade jag mig själv att gottgöra henne.

Därför. På lunchen stegade jag iväg för att kolla på de där BR-dockorna som hon drömmer om. Fast beslutad att införskaffa både prins och prinsessbebis äntrade jag butiken.

Vad i helvete? Visserligen är man ju grymt luttrad på ockeriverksamhet när man har barn, men 499 spänn för bara prinsen? Utan prinskläder! De kostade ytterligare 199 kr. På det ska förstås läggas en liten prinsessa i samma prisklass.

En sak som jag i alla fall vet att vi ska köpa är den här underbara boken. Moki cyklar jorden runt.

Vad gäller kungliga bebisar ser det tyvärr mörkt ut.

No comments: