Thursday, February 21, 2008

Usch för föräldrar


Jag satte mig igår kväll och tittade på en dokumentär på webben jag missat på SVT. Den handlade om föräldrars förhoppningar på sina idrottsutövande barn. Eeeh man kan säga att jag kände mig ganska träffad. Dessutom kände jag mig liten, gemen och egoistisk. Speciellt smärtsamt tog uttalandet från idrottspsykologen om "hur våra barns (fina) prestationer blir ett kvitto på mitt (fina) föräldraskap".

Sen var det rätt jobbigt att se ungdomarna som älskade att simma, men som inte ville tävla. Det gjorde de senare i programmet i alla fall. För deras föräldrar ville det.

Bäst barn vinner bör alla föräldrar se. Den är nyanserad, angelägen och intressant. Om du missade den, har en dator och en timme över kan du se den på den här länken.

Bäst barn vinner!

No comments: