Thursday, February 07, 2008

Längtar ut

Jag sitter inne och längtar ut.

Solen är åter i Göteborg. Efterlängtad. Vi har inte sett den på så länge att vi börjat tvivla på att den fortfarande fanns.

Men här på kontoret har vi dragit ner persiennerna för att slippa speglingar i skärmen. Vi stänger den ute. Låtsas som den inte finns, det är enklast så när man inte får ta del av den.

Jag sitter fast i ett produktionsträsk utan like. Axlarna är uppkörda mot öronen och fötterna trummar hetsigt mot golvet. I övrigt är det tyst.

De senaste fem minuterna är det enda jag tänkt på hur jag ska kunna ta mig ut i solen.

Nu kom jag på att vår senaste kampanj blåser förbi på spårvagnssidorna just nu och det måste väl någon plåta?

Kan bli jag.

Och en mjukglass.

1 comment:

loathing said...

göteborg..där kommer min farsas ansikte dyka upp på torget och på pendeltågen. i en reklam.
mjukglass....blä..glass är äckligt.