Friday, March 28, 2008

Carvingpasset med extra krydda

Det visar sig vara sju stycken medelålders damer som signat upp sig på Carving-passet. Dennis, 25, är skidlärare och han har varit här hela säsongen. Det ser man på hans brunbrända ansikte, ljusa skägg och kritvita tänder.

Han berättar inlevelsefullt om carvingtekniken och grundpositioner och hållning och kantåkning. Vi lyssnar med ansiktet vänt mot solen, ser för vårt inre hur vi åker i långa, knivskarpa svängar. Vi njuter av att vara utan barn och Dennis säger att vi är hans duktigaste grupp. Någonsin.

Vi lapar i oss och kan inte slita ögonen från hans fasta lilla carvingstjärt som guppar framför oss i pisten. Än hit, än dit, mycket kontrollerat.

När vi åker upp i ankarliften sedan, Dennis och jag, lutar jag mig lite mot hans höft. Så tittar han på mig, rakt i ögonen och jag börjar sjunga, med helt samma skira stämma som Suzzie Tapper:

"Visst finns mirakel, och för mig är det faktiskt du..."

Eller ja, något i den stilen.

1 comment:

Anonymous said...

Du fyllde 35 just va?