Sunday, March 09, 2008

Frågor och svar

Väder utanför ditt fönster:
Ihållande regn.

Lyssnar på just nu:
Cruel av Calexico på datorn, Philadelphia Flyers mot nåt bonnagäng på sonens Playstation och litet surrande från diskmaskinen.

I går gick du och la dig:

00.00, något av ett rekord när det kommer till mig.

I dag vaknade du:
Först 06.40 då sonen gick upp, sedan helt och fullt vid 9.30.

Vad har du på dig:

Grå lång t-shirt med utanpåsömmar från Acne, grå DKNY-munkjacka som jag köpte i Mexico City för åtta år sedan och grå mysbyxor med färgfläckar, märke okänt. En hel del grått ser jag.

Senaste som ringde dig:
Grannmamman i fredags eftermiddag.

Som du ringde:
Samma grannmamma som jag frågade om barnvaktsmöjligheter fredag kväll.

Senaste som skickade dig sms:
Börjar bli tjatigt, men samma grannmamma som berättade att alla sover. Också det i fredags.

Senaste som du skickade till:

Till en gammal barndomskompis som jag frågade om hon var sugen på att gå på bio ikväll.

Senaste vän du addade på Facebook:

Noah, en amerikansk bekantskap som bor i NY men som jag träffade på Nya Zeeland 1995.

Som addade dig:

Samme Noah.

Senaste person som mailade dig
:
Camilla, en fd kollega.

Sista hemsida du besökte/läste:
Fysiken, bokade just in ett spinningpass pga svaret på fråga 1.

Ska/har gjort/göra idag:

Har gjort: Arrangerat en brunch för några vänner vi sällan träffar. De hade inte sett vårt nya kök (som vi satte in 2005), ändå bor vi bara några futtiga kilometer från varandra.
Ska göra: Träna spinning, eventuellt gå på bio. Laga middag, idag bir det gourmet-pytt-i-panna med fläskfilé och chorizo, Se på Tell me you love på Canal+ om jag inte går på bio.

Bra eller dålig dag idag:
Helt okej. Pissigt väder, lite för mätt annars finfint.

1 comment:

Anonymous said...

See Here or Here