Wednesday, August 15, 2007

Avklätt och avklarat

Så. Elfsborg blev överkörda av den spanska armadan igår. Även om det var väntat med en förlust så hade jag inte räknat med att jag skulle skruva på mig i soffan i någon sorts pinsamhetsspasm. Jag tycker att det är så jobbig när miljoner blickar riktas mot Sverige (även om det är Borås) och vi väljer att skämma ut oss. Jag har tidigare ondgjort mig över Elfsborg oförmåga att smälla på, men då har det handlat om allsvenskan. Motståndet var ju förstås betydligt bättre men att stå på spansk bortaplan och vara feg hjälper knappast.

Och som varenda gång ett svenskt lag spelar mot ett topplag påminns man om hur snabbt man blir avklädd. Igår tog det sju minuter att klä av elva boråsare.

De som till och med knutit dubbelknut på skorna.

9 comments:

Unknown said...

Tror nu inte att de från början tänkte fega. Eller att de fick instruktioner att titta på. Öga mot öga med Joachim såg landslagsmannen Holmén.. ja inte rött utan snarare i kors.. Så att skämma ut oss är nog att ta i. Men visst hade vi hoppats på lite mer.. ;-)

Lisa and Anders said...

Det får vi väl hoppas, att de inte hade planerat att vara passiva…;) Men visst är det lite pinsamt att och jobbigt att beskåda en utskåpning? Vi skickar ju trots allt Sveriges bästa lag (hehe förra året) och som svensk känns det ju som man har viss del i eländet…

Unknown said...

..fast du var tvungen att, som alla andra avundsjuka ;-), pika på Borås..

Lisa and Anders said...

Pikat på Borås har jag gjort länge... men avundsjuk är jag inte (mer än på SM-guldet men det råder det kanske bättring på snart...)

/0-5 på Fredriksskans

Unknown said...

Det finns ingen anledning att pika på Borås om man inte är avundsjuk.. Ska formulera en hyllning till staden på min blogg..

Lisa and Anders said...

Hehe, det är därför du pikar Blåvitt så mycket!

Unknown said...

Pikar Blåvitt!?
Hyllar.. http://oslagbar.blogspot.com/2007/08/blvitt-bert-och-bruna-ben.html

Lisa and Anders said...

En gång = ingen gång. Mig lurar du inte Paco!

Unknown said...

Blåvitt är ju ett fantastiskt fotbollslag, klara favoriter till seriesegern och domaren förstörde ju i går..

Två gånger är två gånger, heja Blåvitt!