Friday, August 31, 2007

In my face

Jag vet att jag är trettiofyra år. Jag vet att det per definition betecknar mig som medelålders. Jag vet att det finns de som är äldre, och att det verkligen finns de som är yngre. Jag har länge trott att åren inte satt några spår.

Tills igår när bilderna från internfotograferingen blev klara för beskådan.

Vad i hela helvetet? Vem har satt två ihopskrynklade clementinskal ovanför mina ögon? Vem är det som jävlas? Vem är det som tigger om det?

I hemlighet har jag gått omkring och undrat varför de inte frågat om leg på systemet de senaste tre åren.

Igår fick jag det obarmhärtiga svaret.

Rakt upp i ansiktet.

3 comments:

Anonymous said...

Lilla Babban, vänta tills du passerat 40.

"Vem är den där trötta människan med bekymmersynka i pannan och början till saggande haklinje?" tänker jag varje gång jag ser mig själv på bild nuförtiden.

Anonymous said...

Jag tror det e Dronten som ger igen.

Lisa and Anders said...

Haha så är det ju säkert! Han är en jävel på Photoshop.