Sunday, August 19, 2007

Det är bara sådana vi är

Vi har i helgen gått från rörig familj som skjuter från höften till värsta präktigt organiserade familjen. Hur då undrar du. Genom ett Excel-ark säger jag.

Jodå, Babban har skrivit en fyraveckorsmeny som vi numera likt trälar ska följa. Kanske sätter vi upp den med små gassiga magneter på kylskåpet. Kanske ritar vi små färglada morötter och prinskorvar på den.

Vi ska bli en sådan där familj man läser om i Buffé.

Men inte nog med att vi har fyra färdiga veckomenyer, jag har dessutom skrivit tillhörande inköpslista per vecka. Hur redigt som helst. Väldigt lite vi. Får se hur länge det håller.

Kanske till tisdag.

4 comments:

Anonymous said...

Nytt jobb, nya pennor, nytt block, nya vanor och det låter som höstterminsstart tycker jag.

Kör hårt med allt det nya, men glöm inte bort att det finns saker som är konstanta - som att:

Ljungberg är skadad inför landskamp

Svennis landar på fötterna

IFK är bättre än GAIS

MFF är överskattat

och sist men inte minst

Sensommarsolen är skön på utserveringen med en kaffe

Anonymous said...

Matmeny på ett Excel-ark...goooode Guuuud så rock n´roll.


NOT!!!!

Anonymous said...

NÄR KOMMER EXCEL ARKET ATT PUBLICERAS HÄR PÅ BLOGGEN? DESPERATA VARDAGSHÄLSNINGAR FRÅN OSS

Lisa and Anders said...

Om det kommer fler önskemål om fyraveckorsmeny med recept så kan jag överväga en publikation. Om jag däremot blir fortsatt hånad för mina husliga tendenser så vet jag inte.

Keep up the sucking up!