Friday, August 17, 2007

Njet!

Jag vet inte vad jag ska säga.

På toaletten här på jobbet ligger Amelia sedan i somras och när jag slår mig ner därinne brukar jag bläddra några sidor i den och ströläsa lite. I ungefär mitten av tidningen finns samlarsidan Just nu! med små sköna tips och citat från redaktionen.

Jag vet inte om det är just det här numret eller om det är Amelia i största allmänhet, men Just nu! kan mycket väl trigga igång något våldsamt hos mig. Redaktionen har i sin iver efter nydanande upptäckter istället hamnat djupt i skamlådorna för att lyckas leverera följande tips:

Nu när solen skiner och kameran är framme – passa på att tänka ut en rolig och personlig bild som du kan använda till julkort i vinter. Plocka fram tomteluvor och ta med till stranden… eller gör en ”God jul”-hälsning i sand.

Jag tror jag måste sluta läsa Amelia nu, även på toaletten. Hur kunde det få ske? Varför stoppades inte pressarna? Ge mig städtips, vintips, sextips, träningstips eller vad fan somhelst. Herointips. Bankrånarlektioner. Råd om mord. Jag klarar.

Vad som helst som saknar tomteluva.

1 comment:

Anonymous said...

Jenna Jamesons bok...eller..näe, hennes senaste film var det jag skulle tipsa om. Den e som boken fast rörlig...å ljussättningen e hyfsat bra...också.