Wednesday, January 02, 2008

Ur led är tiden


Klockan är 01.43 på natten. Om fem timmar ska jag gå upp och gå till jobbet, men här sitter jag i mörkret och kollar Facebook där allt mindre händer och bloggen där... ja... allt mindre händer.

Jag somnade 20.30 ikväll, före barnen till och med. Kände mig både lite snorig och lite vissen från gårdagsfirandet och tänkte att en lång natt i nytvättade lakan kunde göra tricket.

Icke. Före midnatt vaknade jag och var så pigg att det var lika bra att gå upp.

Jag ägnade istället lite tid åt att föra över bilderna från festen igår. En del var riktigt förträffliga och visade med sin klara blixt det som man så lätt förtränger i skenet av fladdrande ljus och en och annan flaska vin. Andra visade en suddig hund (vem har tagit?), fem bilder på en amaryllis i fönstret (?) och några på krutrök över trädäcket.

Det ska sägas att maken till trevligt pattaj var det länge sedan jag bevistade. Men den där lilla nubben som serverades till vickningens Jansson kl 02.00, det var de som behövde den minst som ville ha den mest.

Men glädjen stod högt i det nymålade taket denna kristallklara, hala nyårsnatt.

Det sägs att nästa år ska bli fantastiskt.

2 comments:

Anonymous said...

Sov mellan 21 och 09 i natt. Hade några timmar att ta igen! Skulle gärna ta del av fotona du tog (skippa vovven och blomman) på kalaset. Maila gärna de till dig om du kan slita dig från "inläsningen"!?

Lisa and Anders said...

Jag fixar, men de väger rätt så himla mycket så om de går att maila vet jag tyvärr inte...