Sunday, October 28, 2007

Dålig start

Dagen började illa. Jag hade ställt om klockan på mobilen igår kväll så att jag inte skulle behöva tänka för mycket i morse. Jag blev dock lite förvånad när sjuåringen självmant gick upp 5.35. Somnade om och gick upp några timmar senare.

Då började något som inte kan kallas söndagsfrid, hur mycket man än försöker. Våra barn kan vara ganska tjötiga när de bestämmer sig för det. Jag minns bara att jag försökte läsa artikeln om somalierna i Göteborg i en timme. Att jag fick torka mjölk, svara på Thailandsfrågor, avstyra syskongruff, svara på vad 68 plus 78 är (146) och vad 146 plus 98 är och så vidare. Jag fick ett bryt och kom aldrig igenom artikeln.

Sen körde det ihop sig när jag upptäckte att mobilklockan ställt om sig själv (också). Det betydde att jag plötsligt förlorade en timme i en redan pressad planering.

Det var det som gjorde att jag lite senare satt på Ullevi i pissregn iförd ulljacka och jeans.

1 comment:

Anonymous said...

bättre preventivmedel än det du nyss skrev finns inte
Alltså kan jag fortsätta vara lycklig för att jag slipper svara på idiotiska räknefrågor o torka mjölk.

Likaså vägrar jag ställa om till vintertid, tjohooooo, det e en seger...på nåt sätt....