Monday, October 15, 2007

Gubbgruff

Ojojoj. Vad säger man? Hammarby har inte mindre än tre gånger under säsongen tvingats avbryta matcher för att pubilken kastar in bananer, öl, mynt och eventuellt några kaststjärnor och sticksågar på plan. De identifierade fylltrattarna i mörka hoods tvingas ut med armen uppressad på ryggen i konstig vinkel och sedan blir de portade från arenan (förhoppningsvis) i ett par år. Tills de mognat och visat bättring.

Det är ju inte mer än rätt. Så där kan vi ha det, vi barnfamiljer som vill kunna gå på fotboll utan att riskera livet. Eller åtminstone en parkeringsöverträdelse.

Så det är inte utan att man börjar undra vad Ebba von Sydow gjort för att bli portad på Stureplangruppens nattklubbar.

Inte för att jag tror att hon missar nåt, en skön film och ett glas vin hemma i soffan är på alla sätt bättre, men jag har svårt att tro att hon gjort sig förtjänt av straffet. Hon har nog aldrig kastat ens en skvätt bananlikör på krogen.

Nej det är nog precis som vanligt. Gubbar som blir nonchalerade tar till de medel de kan.

Makt.

I Stockholm betyder det Stureplansexkludering.

Det som förvärrar storyn ytterligare är att Ebba "skickat ett mail till Vimal och bett om ursäkt för om hans vän uppfattade det som otrevligt att jag inte hälsade artigt på honom. Det är jag uppriktigt ledsen för. Jag har aldrig, vare sig i helgen eller tidigare, varit ute efter att såra, kränka eller vara otrevlig mot någon."

Ebba, Ebba.

Be inte om ursäkt.

Det gör man om man gjort fel?

1 comment:

Anonymous said...

Stureplan e Sveriges sorgligaste bevis på fattigdom.
Så många, så lite o alldeles för sent.
Vad jag menar med det orkar jag inte ens förklara.
Dessutom att försöka ta ställning för antingen Ebba eller Sture Companiets VD e som att behöva välja mellan Hitler o Stalin.