Monday, August 07, 2006

400 m sim, 20 km cykel, 5 km löpning.

Ur någon slags medelålderskris föddes en idé i somras om att anordna ett triathlon. Efter mycket velande fram och tillbaks gällande funktionärer, säkerhet och olika motionsklasser blev det hur som helst enklast att istället förena sig med FK Herkules redan färdigklurade tävling Herkules Stordåd.

Hur som helst. Skickade ut sms-inbjudningar hej vilt till tävlingen + efterföljande grillfest en dag då jag av okänd anledning kände mig pigg och stark. Min gamla kollega har nu anmält sig. Vilket innebär att jag:
1. Måste avverka den j-a tävlingen
2. Ska fungera värdinna och grilla hamburgare efteråt
3. Måste ge mig ut och springa ikväll (simningen tänker jag att jag grejar med gammalt hederligt bröstsim & cykla, ja det kan väl vemsomhelst?)

Tips.
Få aldrig plötsliga infall.
Skicka inte sms.
Börja inte träna inför ett triathlon sex dagar innan start.

2 comments:

Anonymous said...

Ha ha. Du glömde det utlovade priset till den som gör bra ifrån sig, ännu en grej att fixa...

Annars måste jag säga att det är ett bra initiativ & det är dessutom den enda motivationen jag har för att:

1. sluta dricka alkohol varenda dag.

2. ta mig upp ur sängen innan 12.30

3. komma i form för lidingöloppet, en annan djävla utmaning jag tackade ja till.

ps. du är inbjuden till det loppet också (eller utmanad om det känns bättre).

Lisa and Anders said...

Hehe... jag tänker inte nappa på den...
Ska klara mig med livet eller hedern i behåll på söndag först.