Tuesday, August 29, 2006

Basilikaslem?

Den bästa relation du kan ha med en kund när du är egen företagare, är när de tror att du fortfarande är anställd. Sa en vän.

På fredag ska jag på kick-off med min gamla byrå, så jag antar att jag utifrån ett företagarperspektiv ska betrakta situationen som hygglig. Idag har jag bestämt vad jag ska äta på kvällen, någon fisk med slungad dill och basilikagastrix.

Gastrix?

Någon?

I SAOL finns det inte med. Gastrit är det närmaste man kommer - en - er * inflammation i magsäckens slemhinna.

Och så den där slungade dillen. Skulle gärna vilja se kocken stå där och slunga.

Jag ser det som kundvård helt enkelt. Och äter. Lite slungat slem.

2 comments:

Anonymous said...

Gastrix? Är inte det en granne till Asterix?

Anonymous said...

Va vad det jag sa!!!! ang Bruce & Patti???? Expressen har anlitat Bagdad Bob som "nyhetsreporter" det begriper ju jag.
Dessutom e Gastrix ngt man får när man inte käkar HELA pencilinkuren.
OCH, jag har ont i högervaden...utan att ha gjort nånting!???? Hallå!!! Någon????