Tuesday, August 01, 2006

Tio saker jag ska göra när jag får mer tid

1. Förbättringsmåla väggar och garderober på övervåningen
2. Framkalla kort från senaste året och sätta in i album
3. Komma i sådan form att en löprunda är något annat än en plåga
4. Läsa massa bra böcker för barnen där de ligger uppkrullade mot mitt bröst, alldeles tysta och stilla
5. Vika in alla plagg och lägga dem fint i garderoben
6. Göra en hårinpackning
7. Dricka mer vatten
8. Sortera lego i en hög, duplo i en annan och fundera ut vart alla andra små däck, gubbar, plastbitar hör och sedan lägga dem i märkta askar
9. Sätta in alla papper som ligger och skräpar i pärmar/slänga alla papper som ligger och skräpar
10. Baka bröd och göra storkok som jag fryser in

3 comments:

Anonymous said...

Jag tror att alla människor har en sån här lista, den bara ligger där som små "måsten" som man med hyfsat gott samvete kan ignorera. Desto mer man ignorerar desto skönare mår man, för tillfället i alla fall. Jag tänker fortsätta leva i nuet ett par dagar till och min lista förblir oberörd. Skönt.

Unknown said...

Står inget om att förse mannen med öl och kvällstidning..

Anonymous said...

Enligt Råd&Rön ska man INTE dricka en j-la massa vatten. Det enda detta sörplande resulterar i e att du vid 55 års ålder e inkontinent. Allt enligt R&R. Så du kanske redan nu ska börja plita ner en kitchy slogan om Inkontinensskydd...typ.
p.s Bajen, så vackert, så vackert d.s