Wednesday, July 04, 2007

Point of no return

Det börjar bli ont om ursäkter. Jag har sprungit totalt fem gånger sedan Göteborgsvarvet samtidigt som jag kolhydratladdar ungefär som om jag skulle springa det en gång i veckan. Två rejäla truckförarmåltider per dag och ibland ertappar jag mig själv med att lägga ner lite extra smör i den nyss avrunna pastan. Det händer att jag lägger mig i soffan och ber barnen hämta mamma en öl. Det hände igår framför Halmstad-Elfsborg. Resultatet väntar såklart inte i svalen medan jag funderar på om en löprunda kunde vara nåt, kinderna ser lätt hamstermässiga ut, magen har hittat tillbaka till sitt sköna skvalp och överarmarna har fått dimples.

Ikväll måste de på. Skorna med heldämpning och pronationsstöd. Löparbrallorna med speed cut och den ventilerande kanalsydda tröjan med cooling effekt. De har väntat länge nog.

Ok för att soffan är rätt intagande, men hela den här potatisgrejen håller på att ta död på mig. Och jag vet ju hur det blir på semestern, då lockar grillen, sällskapet och vinglaset mer än en runda i skogen.

Så vad fasen, jag har ju två dagar på mig. Löpning ikväll, body pump i morgon.

Sen tar vi fem veckor ledigt.

No comments: