Thursday, July 05, 2007

Regnsommar

Regnet trummade mot fönstren. Jag var som vanligt alldeles obeskrivligt trött alldeles obeskrivligt längtansfull efter semester bara två arbetsdagar kvar. Mr Buzz hade riggat radion i sovrummet, det var nybäddat och jag kröp ner i min säng, han i sin.

P1 och 22.15 kom förmiddagens repris på sommarpratarna Filip och Fredrik om sin omhuldande kärlek till USA.

Vi låg där, sida vid sida, med en fluffig kudde under nacken och ett fluffigt täcke på kroppen. Jag somnade någonstans runt berättelsen om Lou Reed med ett leende på läpparna.

3 comments:

Anonymous said...

Hehehehe, ratt at er....hehehe...har e det varmt...och nagot j-la skethuvud har skimmat mitt kort!!!!!
Nan ska fa betala!!!!

Anonymous said...

Har har vi inte sett regnet pa nagra dagar. Fick oss daremot en rejal skur under vanringen i norra Vietnam. Det dar med monsun har vi inte sett roken av annu. Varm ar det ocksa har i Hanoi, som svalast ar det val 25 grader och da ar det tidigt.... Var uppe med tuppen i morse for att studera nar vietnamerserna idkade morgongymnasitk vid en av sjoarna har i staden. Tai chi, hemmabyggda gym, badminton, fotboll over nat som i Thailand och inte minst diverse gymnastiska ovningar som skulle fatt instruktorerna pa sats att sucka...

Imrogn bar det av mot soder for ytterligare tva veckor av semester i ett land som ar varmt, vackert, vanligt och intressant!

Och loparskorna lar behova komma fram ganska manga ganger aven for mig om formen skall atervinnas efter fyra veckr av traningsuppehall.... vi ses pa varvet nasta mar???

Lisa and Anders said...

Ni har det bättre än vi som satsat på en skön Sverigesommar med andra ord...