Tuesday, December 18, 2007

En tanke


Hmmm, jag funderar just på om jag ska dra en sådan där skruv genom halsen på julspelet ikväll. Lite för att dra uppmärksamheten från hamsterlooken och samtidigt göra mig till den där knasiga klassmamman som bjuder så på sig själv. De kommer såklart att tycka att mössen har en hemskt skojfrisk mamma som de gärna skulle vilja lära känna lite bättre.

Men det kanske är fel? Att inte låta det månadsintensivt inövade julspelet få sin förtjänade stund i rampljuset? Att på ett så plumpt och självcentrerat sätt sätta barnen i skymundan för att få själv få sola mig i glansen av en ganska fånig barnsjukdom?

Jag får fundera lite. Känns kanske inte helt klockrent ändå.

1 comment:

Homer! said...

Åh Zeb Macahan! Tur att du satte in en bild på honom till slut!
Nu e julen räddad!!!!!!!!!

Jag tackar ödmjukast.