Thursday, December 20, 2007

På hamsterfronten

Min läkare ringde, något förbryllad igår. Nej det var inte påssjuka sa han, provsvaren hade kommit. Det hade jag ju visserligen aldrig trott att det var, men jag hade nog önskat det ändå. Så att jag visste. Så att han kunde säga att det är ofarligt och försvinner av sig självt inom två-tre dagar. Men så var det inte.

Han famlar i mörkret, vet inte vad det är som drabbat mig. Jag googlar vidare och har ett femtontal diagnoser i rockärmen, men det berättar jag inte för honom.

Svullnaden har lagt sig (en halvmeter längre ner, som min lustiga kollega kläckte ur sig på stormötet igår, till de andras tjutande förtjusning) och kvarstår egentligen bara i relativ litenhet på höger sida halsen. Muntorrheten är det värre med, jag tvingas dricka hela tiden för att överhuvudtaget kunna svälja.

Det var det senaste på hamsterfronten.

Over and out.

No comments: