Friday, December 21, 2007

Snart stänger vi butiken

Vi har precis avslutat julbordet här på jobbet och jag sitter och päser med byxknappen uppknäppt. Rapar lite surt. Jag toppade det hela med en rejäl klick ris a´la´malta som jag nu ångrar. Sedan blev det julgåvor; en flaska champagne och en get i Mocambique, och som en liten julfinal; en match i juniorligan i bordshockey. Vi har fortfarande de sämsta istiderna, men vi har påbörjat vår klättring mot seniora sammanhang.

Jag leder med 5-1 i matcher.

Om en liten stund ska jag fixa de sista klapparna.

Sedan är det jul.

1 comment:

Anonymous said...

5-1 i matcher är historia. Visst, Barbara vann säsong -07 i juniorligan på erfarenhet, hon är ju faktiskt lite äldre än mig. Men 2008 är ett nytt år, ny liga och nya resultat.

Bered dig på motstånd.

God Jul, "kära" arbetskamrat.