Friday, December 07, 2007

Lite stressat

04.34 vaknade jag idag. Det går med andra ord bakåt. Å andra sidan visade det sig att jag behövde de extra timmarna. Mr Buzz är på konferensresa över natt och i annat land minsann, så jag fick leka ensamstående morsan vilket är mycket tids- och tålamodskrävande.

Sjuåringen har friluftsdag på isstadion idag så det var en hel trunk med hockeyprylar som skulle jagas fatt i. Benskydd, bröstskydd, hjälm, armbågsskydd, skridskor, handskar, två uppsättningar torra kläder, matsäck för heldag, hockeytröja. Hockeytröja? Hockeeeeytröööja..? Var ääär du?

Ingen hockeytröja. Puts väck. Nåväl, koka ägg till äggsmörgås. Väcka barn, kamma troll, tvätta tandkrämsfläckar.

Ösregn. Iväg. One down, one to go. Seså, puss puss mamma är sen. Dripp dropp ösregn.

Då. Jag visste väl det. Att det var någonting tillhörande den där hockeytrunken som jag missat. Hockeyklubba.

Hem igen, klockan är nu 08.05 och det var tre och en halv timme sedan jag steg upp. Jag är tillbaka där jag startade. Hämtar hockeyklubba och sätter av till skolan igen.

Livet är bra härligt ändå.

3 comments:

Anonymous said...

haha roligt.
men 04.34, herregud.
jag gick upp så tidigt en gång och rastade min hund som var en liten valp då. jag stod där ute på gården med morgonrock och hunden pissade i gräset (innan hade den pissat ner min säng) och jag tänkte, vad fan är det för mening med att gå upp såhär tidigt, visst det är vackert och tyst och det finns inga andra männsikor, men det är fan omänskligt att trotsa tröttheten på det sättet, man lär väl bli sjuk tillslut, tänkte jag.

fin dag har du haft i alla fall tycker jag, ungarna verkar ju härliga.

hej!

/loathing

www.highwaytoloathing.blogspot.com

Lisa and Anders said...

Bra start på vilken dag som helst;)

Anonymous said...

Mr Buzz...konferens...Hm, det e så det kallas...vad kallas det då Mr Buzz står med en gummiboll i käften o iförd en latexdräkt med höga stövlar till?
K-o-n-f-e-r-e-n-s...

Spiderpigg spiderpigg...