Thursday, November 02, 2006

På söndag avgörs det

Jag har inte skrivit om Allsvenskan på länge. Det beror inte på ointresse, utan mest på att jag saknar hjärtat såklart. Blåvitt gör en skitsäsong, eller åtminstone en skitavslutning på säsongen. Nu är det Elfsborg eller AIK. Det har det visserligen varit ett tag. ”Allsvenskan som ingen vill vinna” som Simon Bank så förträffligt uttryckte det.

På söndag kommer något av lagen vinna, vare sig de vill eller inte. Jag hoppas och tror på Elfsborg. De kan behöva något att glädjas över i Borås.

4 comments:

Anonymous said...

Som vanligt har Barbara rätt när det gäller Borås, Blåvitt, allsvenskan och vem som skall vinna.

Hur var det egentligen med den där sulan???? Jag hängde aldrig med i det där från början men är det något som skall förtäras? Många latte för att skölja ner den kanske?

Den stora frågan är väl vad som krävs för att de blåvita skall få fart på spelet och sig själva nästa säsong? Några tips på tränare?

Om inte Elfsborg grejar det på söndag så kanske staden ändå kan glädjas över att ha en missnöjd dagspendlare mindre...

Lisa and Anders said...

Det var ingen sula, men det hade ju faktiskt varit roligare! Anders Svenssons förbannade sula hade varit humor på hög nivå.
Det var en hatt, jag letar efter en liten, liten lättsmält sak.

Tips på tränare. Jajamensan, om inte Svennis tar Nigeria så kan han väl ta Blåvitt? Eller Glenn Strömberg. Eller Ola Andersson. Fart på spelet tror jag de kan få med lite nya, vassa spelare... och en hållbar spelidé. I så fall kanske de ska satsa på Arsene Wenger?

Jag tror Borås är lika glad att bli av med mig som jag med dem. Nåja, kanske inte den där gulliga leksaksaffären. De lär nog halvera sin omsättning nu.

Anonymous said...

Ok, hattar....

Kansken en Karl Johanssvampshatt smörstekt med vitlök och persilja till färsk pasta? Nedsköljd med en god Bordeaux?

Eller en chokladtrollhäxhatt så här i spöktider?

Om den måste vara av mer oätlig karaktär - varför inte hatten som finns som spelpjäs i Monopol? Den är i alla fall liten

När det gäller tränare - inte Svennis (gammal man med trötta idéer), hellre Ola eller Glenn men finns det inga yngre mer nytänkande personer att tillgå?

Och slutligen en omvänd "och även solen har sina fläckar": även Borås har sina goda sidor (även om de är få...)

Anonymous said...

det finns visst en ganska ung tränare ledig. Ni vet han, som chockade alla div 1 lag, med att ha ett spelsystem, någon gång på sent nittiotal.