Wednesday, November 15, 2006

Polisen informerar svenska folket

Ni som följer Babban vet att jag roas av att tänka på Anna Sjödin. Därför fick jag anledning att le lite i morse när Aftonbladet toppade med nyheten att hon kört i 105 km/h på 70-väg och blivit av med körkortet.

Inte så att jag var skadeglad för hennes olyckliga dag. Nej det var formuleringen under huvudrubriken som var en sån glädjespridare. Där stod:

Polisen till aftonbladet.se: Hon reagerade lugnt och sansat.

Det är lite kul att hela Sverige förväntar sig att hon ska skrika Blattejävel och ta rugbygrepp.

3 comments:

Blancaflor said...

Jag erkänner, jag var skadeglad!

Lisa and Anders said...

Okej då... jag med!

Anonymous said...

Fast "blattejkävel" hade väl inte funkat - det finns väl inte så många blattar som är poliser? Och det är ju faktiskt ett större problem...

Och ja - man ju undra hur vissa tänker och skadeglädje... hmmm