Sunday, November 12, 2006

Secken natt.

22.30. Gick och lade mig och läste en kvart. Sussade in jämte mina två nya sängkamrater.

23.10 Sexåringen har fått fnatt. Drömmer en mardröm, sitter svettig i sängen och ropar saker jag inte förstår. Har något vilt i blicken och vill upp och gå. Somnar igen efter ungefär tio minuter.

00.35 Telefonen ringer. Jag svarar med en puls på ungefär 240 (samtal mitt i natten bådar aldrig gott). Det är en tjej som ringt fel och som skäms, förlåt förlåt. Svårt att somna om med hög puls.

01.40 Sexåringen drömmer en mardröm, sitter svettig i sängen och ropar saker jag inte förstår. Har något vilt i blicken och vill upp och gå. Somnar igen efter ungefär tio minuter.

06.50 Treåringen vill att jag ska läsa en saga.

Jag vill helst att min sambo kommer hem.

No comments: