Thursday, November 02, 2006

Vad vacker vintern är!

Man märker att man varit i Borås för länge när man gläds åt helt vardagliga, självklara saker. Det är ungefär som en dödsdömd som fått livet åter. Som fått möjligheten att uppleva ytterligare en vinter, en vår. Så känns det att jobba i centrala Göteborg. Man upplever storheten i att bara kunna andas.

Igår när jag klev av bussen och det kom kall rök ur lungorna gick jag in och tog med en värmande caffe latte från cafét bredvid vår uppgång.

På lunchen köpte jag vinterkläder till barnen.

Efter jobbet bara slank jag in i Saluhallen och köpte tolv korvar. Wienerkorvar, en med sherry och paprika och en lammkorv med vitlök och persilja.

Idag ska jag äta lunch med en gammal klasskompis.

Livet har återvänt.

3 comments:

Anonymous said...

Om du shoppade mindre och åt mer på lunchen skulle du inte behöva trycka i dig tolv korvar efter jobbet...

Lisa and Anders said...

Men jag NJUTER ju!

Anonymous said...

Ha, ha... tolv korvar efter jobbet, inte undra på att du slackar i spåret!