Monday, September 10, 2007

Dagen efter är dagen efter, även på gatufest


I lördags hade vi gatufest på vår lilla mysiga gata. Grannarna kom ur huse och mitt på gatan stod ett långbord fyllt med pitabröd, avokadosallad, halloumi, grillade kycklingspett och lådviner. Mycket trivsamt.

Jag slog mig ner, hög som ett hus på Voltaren och några glas rött (jag förstår plötsligt dina invändningar Kontorsråttan) och pratade finnkamp med vår sextioårige brumbjörn på hörnet.

Mr Buzz sprang in och ut och försökte få ordning på kanalinställningarna inför matchen. Så klockan halv nio blev gatan plötsligt halvtom. Vi satt med kvartets hundra ungar och några skålar med ostbågar och godis och mös åt Zlatan.

Sen gick vi och la oss. Min hals var dubbelt så stor när jag vaknade.

Men gatan var fortfarande tom.

No comments: