Monday, September 17, 2007

Klockren brytning

Jag och min sjuårige son var på Ullevi i lördags och såg Blåvitt-Elfsborg. Han i sin gulsvarta replika, jag i blå jeans.

Det började ju så bra. 1-0 innan vi ens kommit, vilket gjorde mig väldigt glad inåt men samlat deltagande utåt. Vi åt korv och bilar, drack Pepsi och Festis. Det var mysigt. Det kändes som vi hade det, särskilt efter Wallerstedts 2-0-nick. Det var soligt och skönt, glatt och otvunget.

Vad som hände sedan har jag och Stefan Rehn och Staffan Lindeborg och de trettiotusen som satt på läktarna helt klart för oss. Daniel Alexandersson sätter fart in i straffområdet, Bjärsmyr tacklar bort bollen, får med sig några spinkiga elfsborgsben i momentet efter. En klockren brytning. Tyckte alla utom domaren, Magnus Haglund och en elfsborgare i Kvarnbyn.

Pust och stånk, två bjudningar och två poäng mindre. Sonen var ju glad och på något sätt är det skönt när det blir delad pott. Ingen behöver börja gråta, ingen kan mobba den andre.

Men nu glömmer vi det här. Vi lämnar det bakom oss. För det är nog dags att börja vinna om det ska bli något, Blåvitt.

10 comments:

Unknown said...

Klockrent mordförsök nådde vidare än till Kvarnbyn.. Som exempelvis till Mr Buzz och alla som såg matchen på Canal+.
Rehnt patetiskt att klaga där Mildt sagt..
Solklar offside också innan du hade kommit..

Anonymous said...

Och nu är det bara att hoppas på att Trelleborg srpattlar till och tar poäng av Djurgården!

Anonymous said...

Som den neutrale betraktare jag är, när Sällskapet inte spelar, vill jag meddela att det var en solklar straff!
Man kan inte mangla ner någon och sedan gömma sig bakom klyschan, "kamp om bollen".
Sigurdssons brytning däremot är sådant som får en gammal back att rysa av vällust.

Unknown said...

That´s my man!

Anonymous said...

Brytningar hit eller dit - jag är idag mest nöjd med att Trelleborg sprattlade på rätt bra mot Dif!

Regn, rusk, geggiga gräsplaner, glatta plastmattor, trötta kroppar och överhettade hjärnor på såväl spelare, domare, tränare, betraktare,krönikörer och bloggare gör att de sista omgångarna kommer att bli intressanta.

Och vad var det nu igen som skulle ätas av Babsan om rätt lag inte vann??? En sula?

Anonymous said...

Det var en klockren brytning! Allt annat är trams (och det tror jag ni vet innerst inne)

Unknown said...

Stefan Rehn skämdes nästan i Fotbollskanalen igår när de andra skrattade åt hans tramsiga hållning.. ;-) (Å jag tror att han vet innerst inne att han var fel ute, "Se var bollen hamnade" sa Rehn.. "Se var Alexandersson hamnade" sa Stomatol-Ola..

Unknown said...

Spana in min blogg för en kul film..

Anonymous said...

Kolla de sista sekundrarna på filmen i nästa inlägg. Visst är han på bollen INNAN spelaren? Den är svår att argumentera bort, Oslagbar och Mr Buzz.

Unknown said...

Men det hjälper ju inte Tobbe. Tänker man så kan man ju göra vad som helst på en fotbollsplan bara för att man träffar bollen innan. Alla efterslängar skulle vara tillåtna. Paulsens knytnäve ok.. Han träffar bollen men än mer Alexandersson och då är det straff, oavsett var Stefan Rehn säger i Fotbollskanalen..