Tuesday, September 04, 2007

Kom igen Blåvitt

Efter förra veckans utskåpning av Halmstad var vi flera som kunde skönja doften av guld. Så denna vecka var det dags för bottenlaget BP. Blåvitt i sanslös form och med ett självförtroende i medvind, det kändes som de tre poängen var lika lättplockade som höstens fallfrukt.

Så blev det inte. 0-0 och dagens sammanfattning från Banks:

Det finns två saker att säga om Jonas Olssons och Stefan Rehns laguttagning.

Först och främst att den är modig, uppfriskande, ett led i den fascinerande berättelsen om Det Nya IFK.

Efter Andres Vasquez, 19, kom Jakob Johansson, 17. Efter Jakob Johansson kom Nicklas Bärkroth, 15, och fortsätter det så här så har Noel Selakovic, 2, goda chanser att debutera i A-laget innan året är över.
Det andra man kan säga om laguttagningen är att den var sanslöst naiv och oansvarig.


Nästa vecka är det dags att trimma formen. Di Gule från Borås kommer på besök.

Hemma hos oss är stämningen redan bitskt uppiskad.

7 comments:

Anonymous said...

Bank är bra och visst var det kanske lite naivt men onekligen uppfriskande!

Och matchen mot Elfsborg kan verkligen bli lite av vinna eller försvinna i guldstriden för båda lagen. Inga 0-0 kommer att duga om guldet skall hamna i Göteborg igen.

Ska familjen gå? Sitter själv med två biljetter - blir intressant och med tanke på hur det gick senast jag såg IFK live (Halmstad) så är mitt tips 3-1 till IFK!

Är det inte lite intressant att jämföra hur de unga talangerna som inte får spela beter sig i IFK jämfört med i Elfsborg. Sjöhage och Holmén försvann när det inte blev speltid. Än så länge är det inga av blåvitts bänkade talanger som flytt fältet. Något måste väl ändå Olsson och Rehn ha gjort rätt där upp på Kamratgården

Anonymous said...

Ni på västsidan kan ha ert...Jag kan bara säga att jag avskyr, föraktar dom j-la gnagarna från pissoaren Solna!!! Att d-la fisförnäma Djurgårdarna går vann. Jag ska i e.m pissa en gammal Östermalmskärring på ryggen så att henens sketna minkpäls surnar för att visa hur förbannad jag e!!!!!!!!!

Anonymous said...

Jag menar att jag VET att Dif o Aik inte e samma d-la skitlag.
Å har Difkärringen från Östermalm ingen aning om vad fotboll e så e hon släkt med nån som vet o det räcker för mig för att vattna hennes kruma rygg!!!!
O Gnagarna ska jag jaga med hagelbrakaren!!!!!

Unknown said...

..om vi fortsätter gnabba mellan bröder så blir Lennart Johanssons pokal uppgnagen och placerad på Skansen..

Men snälla Kontorsråtta.. var LITE påläst innan du talar om flyktande talanger från den svenska mästarna. Det var länge sedan Holmén var ung talang och flera år sedan han var bänkad!

Anonymous said...

Håller med Oslagbar om att det var länge sedan Holmén var en talang - men bänkad??? Definition tack!!!

Lisa and Anders said...

Oj vad roligt med en liten verbal kattfajt här på bloggen - som jag själv inte är involverad i!

Heja heja!

Unknown said...

Jag antar att man är bänkad när man inte spelar och vad gäller Holmén så har han spelat alla matcher de senaste åren..

Sjöhage däremot bänkad. Även i Norge.. http://www.fotbollskanalen.se/fotbollskanalen/allsvenskan/573054.html