Friday, September 21, 2007

Facebook förstör festen

Jag tror vi har genomskådat varandra.

Ni är inte här längre och jag är bara här som pliktskyldigast. Jag levererar småtråkiga inlägg och ni, ni som fortfarande är här, skummar måttligt intresserat genom dagens lilla futtiga skörd, väljer att inte kommentera och drar vidare.

Till Facebook skulle jag tro.

Den där skiten är addictive. Jag vet, för det är där jag hänger när jag borde göra annat. (Som att skriva en broschyr på gäsp tjugofyra sidor om gäsp byggprocesser.)

Men vi får hoppas och tro att Facebook är en fluga. En snabbt galopperande men lika snabbt övergående trend. Eller åtminstone att nykärsfasen lägger sig snart. Babbans blogg blir ett minne blott.

Vi har ju bara en viss tid på den här planeten.

2 comments:

Anonymous said...

Facebook är en fluga liksom internet...
J. Jazz

Anonymous said...

Saknar redan Babsans blogg...