Sunday, September 09, 2007

Why me?

Vad är det som gör att de jävlarna skuttar på mig så fort jag stoppar näsan utanför dörren? Varför står mina övriga familjemedlemmar friska och nytra såsom plommonkärnor?

Någon som vet? Ska jag be läkaren göra en Hälsocheck Grande tycker ni?

Jag äter bra. Sushi ibland, pasta ibland. Två lagade mål/dag och sällan skräp.

Jag vidrör inte Coca Cola eller glass. Jag äter minst två frukter varje dag, oftast fler.

Jag har kastat ut alla sockriga juicer och dricker endast Brämhults nypressade.

Jag tränar minst två gånger i veckan och jag cyklar till jobbet lika ofta.

Jag sover nio timmar per natt (galet jag vet, men jag älskar att sova).

Jag lever low key, är sällan-aldrig ute på krogen, jag röker inte, jag dricker kaffe men sällan te.

Jag är bra på att slappa.

So why me?

9 comments:

Anonymous said...

Why not?

Anonymous said...

Är din beskrivning verkligen överensstämmande med verkligheten?

Som läsare av denna blogg ser jag även en Babsan som:
gärna äter gubbaröra med en lättöl

går på företagsfester eller mingelpartyn sent in på nätterna

har middagar med grannarna som även innehåller ett glas vin eller två eller...

Kan detta vara en förklaring månne? Eller är det bara lagen om alltings jävleskap?

En huskur som brukar funka när halsen börjar kännas sträv kommer här: Riv rätt mycket färsk ingefära. Lägg den i en mugg. Slå över kokhett vatten. Låt dra en stund. Sila bort ingefäran, blanda i pressad citron i ingefärsvattnet(och kanske lite honung för det smakar lite läbbigt). Drick så hett som möjligt och toppa sedan med en alvedon eller två. Kombinera gärna mem vitlöksstinn middagsmat.

Funkar inte det - funkar en whiskey - kanske

Anonymous said...

Du är helt enkelt klen,det syns ju på dig. Lägg på dig 10 kg så ska du se att det blir bättre. Själv är jag aldrig sjuk.

Lisa and Anders said...

En lättöl anar jag gör varken till eller från, inte heller mingelpartyn som ligger ett år bakåt i tiden... Men det är klart grannfesten blev ju lite slirig. Det måste vara den! Men i så fall...varför hoppade den över Mr Buzz?

Måste vara den där klenheten då. Men tio kilo plus är ju med en liten fotbollsspelare i magen?

Så nej tack, jag tar min penicillin och sen byter jag lakan.

Anonymous said...

Har du bebis i magen? Grattis!

Anonymous said...

Du Babsan, senaste mingelpartyt kanske var för ett år sedan men om jag minns rätt så hade du lite svårt att fokusera en fredag efter att ni varit ute och ätit fint tillsammans på jobbet...

P.S Dags att reda ut det där med tio kilo?

Anonymous said...

En tredje! Gläds med er isf och inser att jag ligger såååå efter här i storstan...

Lisa and Anders said...

Eehh, visst dags för en demention. Nej jag är inte gravid, men den jag kommenterade till (Ljungan) är det och väntar sitt tredje, grattis grattis men inte till mig.

Kontorsråttan: Oj då, den där festen hade visst slunkit ur minnet... Hehe;)

Anonymous said...

Hörru! Du ska f-n i mig inte skämmas för att du e fet o folk tar dig för att vara gravid!!!
Sträck på dig o säg det högt: jag e fet o stolt!!!!!!