Sunday, September 02, 2007

Till försäljning

Efter allt snack här hemma om Affären (de tre gör ingenting annat, Pokemonbilderna har en enorm dragningskraft) har jag nu rensat ut några gamla garderober och hittat lite gamla barnkläder som jag lovat honom.

Han ska börja med att försöka sälja dem på Blocket och all avans ska gå direkt till honom och syrran, utan mellanhänder.

Vi gör vad vi kan för att hålla en Kommersenhelg på avstånd.

Risken är väl bara att han får, så att säga,
blodad tand.

2 comments:

Anonymous said...

Det där är väl jättebra! Ruljans på grejerna ska uppmuntras, så barnen inte blir några übermaterialistiska samlare.

Mina får alltid sälja nåt om dom vill köpa nåt nytt, dottern fick sälja alla sina Bratz med tillbehör innan hon fick köpa ett Nintendo, sonen fick sälja sitt gamla Gameboy innan han också fick köpa ett nytt Nintendo, osv osv.

Blocket och Tradera är perfekt för både köp och sälj av alla sorters leksaker/kort/spel.

En gång släpade sonen ut lite gamla leksaker han inte ville ha längre till områdets lekpark, där han innan jag hann reagera, hade sålt i princip rubbet till grannbarnen.

Det kallar jag entreprenörsanda ;-)

Lisa and Anders said...

Jag håller med helt och hållet, det är vad vi kallar livets skola!