Tuesday, September 25, 2007

Vårdar = bloggar

Min lillfjompa har fått feber och sitter med blossande kinder i soffan och tittar på UR. De syr en tröja. Någon gång var tionde minut vaknar hon till ur sin dåsighet och vill baka kärleksmums.

Jag undrar om det är så bra. Kan man baka in feberbaciller i en kaka? Kan en febersjuk ens hjälpa till eller blir det jag som står och vispar chokladsockerkakssmet för mig själv i köket?

Räcker det inte med Pippi under duntäcket och en mugg nyponsoppa.

Mamma måste ju boka hotell i Thailand idag och sköta om sin lilla blogg också. Och kolla fondkurserna och skriva en pay-off.

Det är körigt det här med VAB.

1 comment:

Anonymous said...

Om jag v�ljer bort n�t - � det g�r jag, tro inget annat!!!!!! - av Thailand, Baciller eller barn s� e det det sistn�mda...barnbrrrrrrr. Bara ordet ger en rysningar.