Sunday, September 09, 2007

Låt mig vara snälla baskilusker jag orkar inte mer

Helvetes skit tror ni inte att jag gått och blivit sjuk igen? Hela våren kantades ju av diverse åkommor, varenda helg vill jag minnas att jag låg med fördragna persienner och åmade mig i sängen.

Började känna lite halsont i torsdags, vilket nu blommat ut i full halsfluss om jag får vara amatördoktor. Man känner väl igen en fluss när man ser en. Så ofta.

Tredje dagen på tung Voltaren gör susen. Botar inte, men tar bort symptomen. I morgon bitti blir det företagsläkaren och med all säkerhet årets tredje penicillinkur. Och då har vi ju knappt kommit in i september.

Skönt i alla fall med gräddfilen företagshälsovård. Nu slipper jag fem och en halv timmes veritabel smittorisk på axxessakuten åtminstone.

Nåväl. Mr Buzz är på simskolan med lill-Buzz medan mellan-Buzz är på dagens andra kalas. Själv ska jag lägga mig under duntäcket, dra ner persiennerna och låtsas som att jag inte vet att det är värsta sköna solen ute.

No comments: